donderdag, juni 08, 2006

Sylva Striker




Het waarom ik een Sylva Striker heb aangeschaft is een lang gekoesterde “stille” wens.
In den beginne, als kind stond ik met mijn familie langs de Amsterdamsenstraatweg tussen Utrecht en natuurlijk Amsterdam eens per jaar naar oude auto’s te kijken die voorbij reden. Het was een toerrit met allemaal klassiekers en heel divers te veel om op te noemen. Maar wat mij bij is gebleven, zijn die kleine sportwagentjes. Dat was het helemaal, voor mij als klein jochie. Reeds jaren later met een autoblaadje in de hand. Die foto’s met dat model waar lijkt dat op? Mijn ogen werden weer kinderogen uit die tijd.

Inspirator

Op Discovery Channel was een programma genaamd “A Car is Born” van Mark Evans. Dit programma inspireerde mij om zelf een sportcar te gaan bouwen. Maar de lange weg om aan de hoge normen van heden te kunnen voldoen is een hopeloze weg. Strengere milieu- en veiligheidseisen worden gesteld en het wordt niet makkelijker op om zelf aan de slag te gaan. Verder had ik nog informatie gevraagd bij de RDW bij een kennis die mij adviseerde om een bestaande auto te kopen op NL kenteken. Zo gezegd, zo gedaan en de koers werd gezet. Met behulp van mijn lieve vriendin en internet ben ik op zoek gegaan. Gesurft naar Engeland, VS, België, Duitsland en uiteraard Nederland. En het bleeft Nederland. Ik vond een optie in België een mooie Formula 27 maar kon niet op Nederlands kenteken. Na veel auto’s bekeken te hebben kwamen we uit bij een mooie Sylva Striker. Dat is hem uiteindelijk geworden, voor mij de perfecte 7 (seven inspirerend car.) Het is toch mooi gelukt.


Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Geen opmerkingen: